آموزش, موبایل

آموزش تصویری آپدیت کردن آیفون و آی‌پد

click2all

آموزش تصویری آپدیت کردن آیفون و آی‌پد

آموزش تصویری آپدیت کردن آیفون و آی‌پد

در این مقاله آموزش به‌روزرسانی یا آپدیت کردن سیستم‌ عامل محصولات اپل (آیفون و آی‌پد) که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند رو براتون توضیح دادیم . امیدواریم این مطلب هم براتون مفید باشه .

آپدیت کردن سیستم عامل iOS به ۲ صورت امکان پذیره که در این مقاله توضیح داده شده :

۱- از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آیپد )

۲- از طریق نرم‌افزار iTunes

قبل از به‌روزرسانی باید از چند موضوع اطلاعات داشته باشید

قبل از به‌روزرسانی باید از چند موضوع اطلاعات داشته باشید

1- ورژن فعلی iOS دستگاه ( آیفون یا آی‌پد ) :
– ورژن گوشی شما چند است؟ ابتدا به قسمت Settings بروید. سپس General (گزینه ۳) رو لمس کنید  و در ادامه About (گرینه ۴) رو لمس کنید. همانطور که در تصویر شماره ۵ می‌بینید، یکی از گزینه‌ها Version است که مقابل آن عدد یا نسخه سیستم عامل درج شده (مشخص شده با کادر قرمز ). اگر این عدد (ورژن) ۷٫۰ یا بالاتر است شما می‌تونین خیلی راحت از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آیپد )، سیستم عامل رو آپدیت کنید.

2- جیل ‌بریک بودن یا نبودن دستگاه ( آیفون یا آی‌پد ) :

– جیل بریک به زبان ساده شکستن قفل نرم افزاری اپل است .

آيا گوشی شما جیل‌بریک یا قفل شکسته است؟ اگر بود چه و اینکه از کجا بفهمم؟ ابتدا در گوشی خود  دنبال برنامه cydia بگردید. اگر این برنامه یافت شد به این معنی است که گوشی شما جیل‌بریک (کرک نرم افزاری) شده است . لذا در این روش پیشنهاد می‌شود از آپدیت کردن گوشی خود پرهیز کنید . پروسه جیل‌بریک باید قبل از آپدیت به حالت قبل برگردد و این کار کمی تخصصی است. اگر به پروسه آپدیت ادامه دهید ممکن است گوشی شما آپدیت شود اما در بین به روزرسانی گوشی هنگ میکند و گوشی علاوه بر بروزرسانی، به حالت پیش‌فرض کارخانه برمی‌گردد و در نتیجه کلیه اطلاعات شما پاک خواهد شد. پیشنهاد می‌شود در این روش حتما از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید و به یک مرکز تخصصی اپل مراجعه کنید.

3- روشن نبودن Find my iPhone در قسمت iCloud:

قبل از به‌روزرسانی باید گزینه Find My iPhone را خاموش کنیم . این گزینه که به نوعی سیستم ضد سرقت اپل محسوب می‌شود ، باید قبل از به‌روزرسانی غیر فعال شود ، برای اینکار باید به قسمت Setting بروید و طبق تصویر ۱ ، iCloud رو لمس کنید (مشخص شده با کادر قرمز ). سپس اگر منویی مشابه تصویر ۲ می‌بینید ، گزینه Find My iPhone را به در حالت off قراردهید. و اگر منویی مشابه تصویر ۲ نمی‌بینید، iCloud شما غیر فعال است و مشکلی پیش رو نیست و به مرحله بعدی بروید . **توجه : برای خاموش کردن گزینه Find My iPhone به رمز اپل آیدی خود نیاز دارید .**

۱- آپدیت سیستم عامل iOS از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آی‌پد )

۱- آپدیت سیستم عامل iOS از طریق خود دستگاه ( آیفون یا آی‌پد )

**آپدیت از طریق خود گوشی فقط برای ورژن های ۷.۰ به بالا مقدوره .**

برای اینکار ابتدا وارد Settings شوید .

سپس به General (گزینه ۶) بروید و در ادامه Software Update (گزینه ۷) رو لمس کنید. در پایین این صفحه دکمه Download and install را بزنید تا سیستم عامل جدید دانلود و نصب شود. در صورتی که سیستم عامل قبلا دانلود شده باشد فقط گزینه install ( گزینه ۸) موجود خواهد بود که بعد از لمس آن گوشی ریستارت و سیستم عامل جدید روی گوشی شما نصب می‌شود .خالی بودن فضای کافی برای پروسه نصب رو در نظر داشته باشید و  گوشی رو  در حین نصب به شارژر متصل کنید یا سعی کنید حداقل ۵۰٪ شارژ باتری داشته باشیدچون  ممکنه به دلیل کمبود فضای خالی و یا شارژ کمتر از ۵۰٪ به خطا برخورد کنید .

۲- آپدیت سیستم عامل iOS از طریق نرم افزار iTunes

۲- آپدیت سیستم عامل iOS از طریق نرم افزار iTunes:

اگر ورژن iOS گوشی شما از ۷ پایین‌تر باشد، شما نمی‌توانید از روش‌های فوق و با آیفون یا آی‌پد، iOS خودتون رو به‌روزرسانی کنید. لذا به نرم افزار itunes (نرم افزار مدیریتی اپل) احتیاج دارید که ابتدا باید آخرین ورژن آن را  از اینجا دانلود کنید.

بنا به نیاز سیستم عامل خود، نسخه ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی آيتونز رو دانلود کنید. پروسه نصب آیتونز هم بسیار ساده است. با چند کلیک next به انتها می‌رسید و آیکون Itunes روی دسکتاپ شما ظاهر می‌شود. برنامه را باز کنید و بعد از رد کردن پیغام‌های اضافه و خوش‌آمد گویی، گوشی خود را از طریق کابل یو‌اس‌بی متصل کنید.

در اولین اتصال از شما اجازه دسترسی به آیفون خواسته می‌شود. اگر این پیام را دیدید گزینه continue را بزنید و روی گوشی هم گزینه trust را جهت اجازه اتصال گوشی به کامپیوتر را بزنید.

ممکن است در ابتدای اتصال هم پیغامی مبنی بر اینکه ورژن گوشی شما قدیمی است و آن را به روزرسانی کنید را ببینید. اگر این پیغام ظاهر شد می‌توانید با زدن گزینه download and update مراحل را دنبال کنید تا به نتیجه برسید. در غیر این صورت به ادامه مطلب بروید.

سپس روی آيکون کوچک آیفون در بالای صفحه کلیک کنید و در قسمت summary گزینه آپدیت را فشاردهید.

این پروسه ممکن است بسیار طولانی باشد زیرا باید حجمی بین ۱ تا ۲ گیگابایت توسط itunes دانلود شود. لذا از عدم قطعی اینترنت خود مطمئن شوید. بعد از کلیک روی آپدیت مراحل زیر را خواهید دید.

بعد از دانلود و شروع پروسه آپدیت، ممکن است دستگاه شما ریستارت شود که طبیعی است.

ممکن است پیش از به‌روزرسانی، اپل در مورد نحوه بک‌آپ گیری سوالاتی بپرسد که می‌توانید به صلاح‌دید خودتان به آنها پاسخ دهید.

دیدگاهتان را بنویسید