آموزش, پزشکی

اگر بیمار ویروس کرونا هستید چه کاری باید انجام دهید

click2all

اگر بیمار ویروس کرونا هستید چه کاری باید انجام دهید

اگر بیمار ویروس کرونا هستید چه کاری باید انجام دهید

گام‌هایی برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در صورت بیمار بودن شما

ماسک بزنید

ماسک بزنید

شیوع ویروس کرونا ارتباط کاملا مستقیمی به میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی و کیفیت بروز رفتار‌های اجتماعی دارد و هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بروز رفتار‌های اجتماعی خطرآفرین، باعث افزایش موارد ابتلا، بستری و بروز مرگ و میر ناشی از آن خواهد بود.

در خانه بمانید

در خانه بمانید

به جز برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، در خانه بمانید.

    در خانه بمانید: بیشتر افراد مبتلا به کووید-19 دارای بیماری خفیفی هستند و بدون مراقبت پزشکی می توانند در خانه بهبود یابند. خانه خود را ترک نکنید، به جز برای مراقبت های پزشکی. از مناطق عمومی بازدید نکنید.

با پزشک خود در تماس باشید

با پزشک خود در تماس باشید

قبل از دریافت خدمات مراقبت پزشکی با پزشک خود تماس بگیرید. مطمئن شوید اگر در تنفس مشکل داشته باشید، یا علائم هشدار اضطراری دیگری داشته باشید، یا اگر فکر بکنید که شرایط اضطراری است، خدمات مراقبتی دریافت خواهید کرد.

    از سفر با وسایل نقلیه عمومی خودداری کنید: از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند آژانس، تاکسی های اینترنتی یا تاکسی خودداری کنید.

قبل از مراجعه به پزشک با پزشک‌تان تماس بگیرید.

 بسیاری از ویزیت های پزشکی برای مراقبت های معمول، در صورت ابتلا به تعویق می افتند، یا از طریق تلفن یا از راه دور انجام می شود. اگر قرار ملاقات پزشکی دارید که نمی تواند به تعویق بیفتد، با مطب پزشک خود تماس بگیرید و به آنها بگویید که کووید-19 دارید یا ممکن است داشته باشید. این به دفتر کمک می کند تا برای محافظت از خود و سایر بیماران، اقدامات لازم را انجام دهند.

از دیگران دوری کنید

از دیگران دوری کنید

تا حد ممکن، از دیگران دور باشید. در صورت امکان باید در “اتاق بیمار” بمانید و از سایر افراد در خانه خود دور شوید. در صورت وجود، از حمام جداگانه استفاده کنید.

حتما از افراد با ریسک بالا دوری کنید: افراد فشار خونی و دیابتی، تحت شیمی درمانی و یا دارای ایمنی تضعیف شده، بانوان باردار و افراد بالای ۶۰ سال

بر اساس بررسی های انجام شده COVID-19 از حیوانات به انسان سرایت نمی کند اما حیوانات خانگی مانند سایر اشیا، ممکن است با دست آلوده یا ترشحات یک انسان بیمار به سطح بدن حیوان خانگی منتقل شده و با لمس حیوان توسط فرد سالم، موجب انتقال ویروس از یک انسان به انسان دیگر شوند. بنابراین در صورت لمس حیوان خانگی‌تان سریعا دست های خود را بشویید.

مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در روند بهبود کرونا

مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در روند بهبود کرونا

مبتلایان از درمان بی‌اشتهایی و اسهال پرهیزکرده و برای جبرانِ رطوبت ازدست‌رفته‌ بدن از مایعاتی مانند؛ آب سیب، شربت عسل و نمک، ترکیب جوشانده دارچین با عسل و دم‌نوش زنجبیل با نبات‌داغ استفاده کنند.

مبتلایان هرروز سیاه دانه با عسل مصرف کرده و از میوه‌جاتی مانند؛ سیب، انار و رب انار شیرین و به استفاده کرده و از سیر و پیاز زیاد بهره ببرند.

بیماران مبتلا غذاهایی مانند؛ آش جو، کباب و شیر و گوشت را در برنامه غذایی خود قرار داده و خوردن را باکمی نمک شروع کرده و غذا را با مصرف یک قاشق سرکه طبیعی خاتمه دهند.

بیماران استنشاق و قرقره با آب‌نمک را فراموش نکنند.

در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس، ‌ ضد باکتری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است؛ ضمن اینکه می‌توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید