بازی‌های جدید

سیر تا پیاز بازی FIFA 21

click2all

سیر تا پیاز بازی FIFA 21

سیر تا پیاز بازی FIFA 21

از تاریخ انتشار بازی گرفته تا تریلرها و بازیکن‌های ستاره و حتی جزئیاتی درباره‌ی گرافیک بازی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس. و البته گیم‌پلی بازی هم فراموش نشده است. آماده باشید تا همه‌چیز را درباره‌ی بازی FIFA 21 یاد بگیرید.

ویژگی‌های بازی FIFA 21

FIFA 21

ولتا

بدون شک بزرگترین ویژگی فیفا 21 بخش ولتاست. طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی EA، بخش ولتا هم به صورت آنلاین خواهد بود و هم به صورت آفلاین و با هوش مصنوعی.

کریر

به حالت کریر (Career) هم توجه ویژه‌ای شده است. حالت جدیدی به شبیه‌سازی بازی اضافه شده که می‌توانید در لحظات کلیدی مانند ضربات آزاد و پنالتی به بازی برگردید.

همچنین قابلیت‌های سیستم رشد بازیکن هم به حدی رسیده که می‌توانید قالب بازیکنتان را به دلخواه طی زمان تغییر دهید. به عنوان مثال می‌توانید یک وینگر راست را در نهایت به دفاع راست تبدیل کنید.

آلتیمیت تیم

EA برای بخش آلتیمیت تیم رویکرد خاصی در پیش نگرفته است. همین الان هم EA از این بخش در قالب فعلی پول زیادی به دست آورده است.

پس انتظار تغییر آنچنانی در این بخش نداشته باشید.

EA بعد از ممنوع شدن فروش فیفا پوینت در بلژیک تحت فشار قرار گرفت، اما اکنون اختلافات در این زمینه کاهش یافته است. آیکان جدید فیفا 21 هم معرفی شده است. بازیکن سابق منچستر یونایتد، اریک کانتونا.

بهبود‌های گیم پلی فیفا ۲۱

بهبود‌های گیم پلی فیفا ۲۱

قطعا عامل اصلی که می‌تواند فیفا ۲۱ را به تجربه‌ای جذاب یا ضعیف تبدیل کند، گیم‌پلی بازی است. در سال‌های گذشته  سازنده  بازی یعنی الکترونیک آرتز مشکلات زیادی در این بخش داشته و حتی آپدیت‌هایی که در طول سال هم منتشر می‌شوند، بعضی اوقات  نه ‌تنها  کمکی به بهتر شدن گیم‌پلی نمی‌کنند بلکه وضع آن را بدتر و بدتر هم می‌کنند! حالا امسال در فیفا ۲۱ هم یک سری ویژگی‌ها برای گیم‌پلی بازی معرفی شده.

یکی از سیستم‌های جدید گیم‌پلی بازی ، Agile Dribbling  ،  نام‌گذاری شده و به گفته سازندگان، به کمک این ویژگی مهاجمین تکنیکی و دریبل‌زن می‌توانند از طریق روش‌های متنوع‌تر از مدافعین عبور کنند. به لطف این ویژگی، دریبل زدن در بازی سریع‌تر و روان‌تر خواهد شد و البته حرکات تکنیکی جدیدی مثل Bridge Dribble و   Ball Roll Fake Turn هم گزینه‌های جدیدی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.  ویژگی جدید بعدی گیم‌پلی بازی، Positioning Personality است که به جاگیری بهتر بازیکنان مربوط می‌شود ؛ به کمک این ویژگی مهاجمین بهتر از همیشه در فضا‌های خالی قرار می‌گیرند و مهاجمین سطح‌بالا شانس زیادی دارند که گرفتار تله آفساید حریف نشوند. در طرف دیگر، مدافعین درجه‌یک بازی به مراتب بهتر و دقیق‌تر فضا‌های خالی را پوشش می‌دهند تا کار را برای حریف سخت کنند. به همین ترتیب بازیکنانی که دقت پاس بالایی داشته باشند، در امر بازیسازی بسیار موفق‌تر خواهند شد

اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های گیم پلی فیفا  ۲۱، Creative Runs  نام دارد؛ ویژگی که جزییات خیلی دقیقش مشخص نشده است ولی با توجه به اطلاعات های رسمی و غیررسمی ارائه‌شده، سیستمی است که از طریق آن می‌توانید بازیکنانی را که صاحب‌ توپ نیستید هم کنترل کنید و از آن‌ها بخواهید تا در فضایی که مد نظرتان است به سمت دروازه فرار کنند. این سیستم در صورتی که به‌خوبی پیاده شود، می‌تواند تنوع واقعا خوبی به روند بازی بدهد و گیمر‌ها با استفاده از خلاقیت خودشان و هدایت درست بازیکنان تیم، موقعیت‌های خوبی در حمله خلق کنند. به گفته  EA ، فیفا ۲۱ همچنین ارائه بسیار بهتری از جنبه‌های اولیه فوتبال دارد؛ مواردی مثل پاس‌ها بسیار طبیعی‌تر خواهد بود، نبرد‌های یک در برابر یک بازیکنان حس و حال بهتری خواهد داشت و به شکل کلی، تمام اتفاقاتی که ممکن است در یک بازی فوتبال رخ بدهد ،  به شکل طبیعی‌تر و واقعی‌تری در بازی پیاده می‌شوند.

بهبود یافتن ضربه‌های سر بازی FIFA 21

بهبود یافتن ضربه‌های سر بازی FIFA 21

در FIFA 20، سازندگان تصمیم گرفتند تا تاثیر ضربات سر را پایین بیاورند و در نتیجه کمتر شاهد گل‌هایی از روی ضربه‌ی سر در بازی بودیم. اما در FIFA 21 شما می‌توانید با استفاده از بازیکنانی که ویژگی موردنظر را دارند، با ضربات سر خطرات بسیاری روی دروازه‌ی حریف ایجاد کنید. اما یکی از ویژگی‌هایی که به تازگی به بازی اضافه شده است، ضربات سر به صورت Manual یا دستی است؛ بدین صورت که در منوی تنظیمات می‌توانید گزینه‌ی Assissted Headers را خاموش کرده و دقیقا در نقطه‌ای که می‌خواهد و به حالت موردنظر از ضربات سر استفاده کنید. ضربات سر  Manual در بخش‌هایی همچون FIFA Ultimate Team، Pro Club و  FIFA Seasons در دسترس خواهد بود.

قابلیت بازگشت زمان در فیفا 21!

قابلیت بازگشت زمان در فیفا 21!

یکی از قابلیت‌های جالبی که به فیفا ۲۱ اضافه شده، حالت Rewind است. این قابلیت به گیمرها اجازه می‌دهد تا به ۳۰ ثانیه قبل بازگشته و دوباره بازی خودتان را تکرار کنید. برای مثال، شما نزدیک به محوطه‌ی جریمه هستید و توپ خودتان را به سمت دروازه‌ی حریف شوت کردید و توپ به بیرون رفته است؛ حالا می‌خواهید دوباره این صحنه را تکرار کنید و به روش دیگر دروازه‌ی تیم حریف را مورد تهدید قرار دهید. الکترونیک آرتز برای این کار Rewind را به بازی اضافه کرده که البته تا اطلاع ثانوی این قابلیت فقط در بخش Kick-Off در دسترس خواهد بود.

Volta Squads در بازی FIFA 21

Volta Squads در بازی FIFA 21

در بخش Volta Squads، شما می‌توانید به روش‌های مختلفی به تجربه‌ی آنلاین بازی بپردازید. در حالت Community Drop In شما به صورت رندوم یا تصادفی، همراه با 3 بازیکن دیگر در یک تیم قرار می‌گیرید و به صورت Co-Op به تجربه‌ی بازی خواهید پرداخت. کاپیتان و پستی هم که در آن بازیکن واقعی حضور ندارد توسط هوش مصنوعی به صورت تصادفی انتخاب و کنترل خواهد شد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کاپیتان‌ها از یک سری مزایای خاص هم بهره‌مند هستند. برای مثال کاپیتان هر تیم می‌تواند تنظیمات هر مسابقه را پیش از شروع آن به دلخواه انتخاب کند؛ مثلا زمین بازی دارای دیوار باشد یا خیر و یا حریف هوش مصنوعی باشد یا با بازیکنان واقعی رو به رو شوند. همچنین، می‌توانید با سه یا چهار نفر از دوستان خودتان تیم تشکیل دهید و به بازی بپردازید. در صورت تمایل هم، حالت تک‌نفره‌ی آنلاین در بازی موجود است به طوری که شما همراه با چند بازیکن که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند به تجربه‌ی بخش آنلاین ولتا بپردازید. لازم به ذکر است که در حالت تک‌نفره، شما کاپیتان تیم خودتان خواهید بود.

در Volta Squad، مثل سایر بخش‌های آنلاین شما بعد از گذراندن هر Division، یک سری جوایز بدست خواهید آورد. این جوایز شامل سکه‌های مخصوص بخش Volta و لباس‌های مخصوصی که فقط از طریق Volta Squad بدست می‌آیند، خواهد بود.

حضور بازیکنان واقعی و همچنین آیکان‌ها در بخش Volta تایید شده است. شما می‌توانید در بخش Featured Battles مسابقه‌ای بین تیم خودتان و یک تیم قدرتمند با ستاره‌هایی همچون کیلیان ام‌باپه و همینطور چند آیکان برگزار کنید؛ اکر موفق شوید که این تیم‌ها را در رویدادهای مخصوص شکست دهید، می‌توانید یک یا چند بازیکن از این تیم‌ها را به باشگاه خودتان بیاورید.

پنج زمین جدید به حالت Volta اضافه شده است. این زمین‌ها واقع در مناطقی همچون، سائوپائولو، پاریس، سیدنی، دبی و میلان هستند و هر کدام از آنها اتمسفری مخصوص به خودشان را دارند.

بازیکن خودتان را ارتقا دهید

بازیکن خودتان را ارتقا دهید

در FIFA 20، شما با بدست آوردن یک سری ایکس‌پی پوینت‌ها می‌توانستید بازیکنان خودتان را از طریق درخت مهارت ارتقا دهید. اما به تازگی Electronic Arts اعلام کرده که بازیکنان مثل حالت Career Mode می‌توانند بازیکنان خودشان را تمرین بدهند و سطح کیفی آنها را به شکل قابل توجهی ارتقا دهند.

انتظار داریم تا Volta در FIFA 21 تجربه‌ی متفاوتی در اختیار گیمرها قرار دهد و شاهد یک گیم‌پلی سرعتی و مفرح در زمین‌های کوچک با تیم‌های کوچک‌تر باشیم.

عرضه‌ی بازی فیفا 21 برای PS5 و Xbox Series X/S

عرضه‌ی بازی فیفا 21 برای PS5 و Xbox Series X/S

همان طور که می‌دانید قرار است نسخه‌ی بهبود یافته‌ی بازی FIFA 21 برای دو کنسول جدید و نسل نهمی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس / اس هم منتشر شود. با این حال، هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای عرضه‌ی فیفا 21 روی این دو کنسول اعلام نشده است اما از آنجایی که هم PS5 و هم Xbox Series X/S قرار است در آبان ماه سال جاری منتشر شوند، انتظار می‌رود تا حداکثر تا پایان پاییز شاهد انتشار نسخه‌ی نسل بعدی بازی FIFA 21 باشیم.

همچنین شما می‌توانید در صورت خرید نسخه‌ی دیجیتالی بازی فیفا 21 روی یکی از دو کنسول PS4 یا Xbox One، آن را به صورت رایگان در کنسول‌های جدید سونی یا مایکروسافت، به صورت رایگان دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید