آموزش, نرم افزار

پاک سازی حافظه گوشی آیفون

click2all

پاک سازی حافظه گوشی آیفون

پاک سازی حافظه گوشی آیفون با ۶ نکته ساده

آیا حافظه گوشی شما پر شده است و یا می‌خواهید سیستم‌عامل آیفون خود را به نسخه‌ی جدیدتری ارتقا دهید و به فضای بیشتری نیاز دارید؟ در این مطلب قصد داریم راهکارهای مناسبی برای پاک کردن فضای حافظه گوشی‌های آیفون به شما آموزش دهیم.

1- حذف برنامه‌های غیرکاربردی

حذف برنامه‌های غیرکاربردی

این‌یکی خود بدیهی‌ترین روش است، تقریباً بیشتر افراد فراموش می‌کنند آن را انجام دهند درحالی‌که از کمبود حافظه خود رنج می‌برند و برنامه‌های بی‌استفاده زیادی در گوش خوددارند. اگر شما برنامه‌های بلااستفاده دارید فقط آنها را حذف کنید، خیلی ساده است، حتی اگر آنها را خریده‌اید می‌تواند آنها را از طریق iCloud دوباره دانلود کنید. در حالت ایده آل، شما فقطمی‌خواهید برنامه‌هایتان بر روی آیفونتان ذخیره شود اما این باعث هدر رفتن فضای ذخیره‌سازی شما می‌شود

درحالی‌که حجم بسیاری از برنامه‌ها فقط ۱۰MB تا ۵۰MB است، بازی‌ها می‌توانند ۵۰۰ مگابایت تا ۱ گیگابایت حجم داشته باشند. همچنین نوع دیگری از برنامه‌های که اغلب برنامه‌های بزرگی هستندبرنامه‌های مرجع هستند که شامل گرافیک‌های فانتزی ۳D (مانند برنامه‌های علمی یا برنامه‌های تاریخی است) هستند. بنابراین به‌سادگی بر روی برنامه‌ها و بازی‌های بلااستفاده بروید و از شر آن خلاص برای حذف یک برنامه کاربردی در آیفون کافی است دستتان را بر روی آیکون آن نگاه‌دارید تا علامت ضرب روی آن ظاهر شود و سپس آن را حذف کنید.

2- حذف فیلم‌ها و کتاب‌ها

حذف فیلم‌ها و کتاب‌ها

من عاشق دانلود و تماشای فیلم‌ها زمانی که برای مدت زیادی در ماشین و یا اتوبوس هستم. اما در ۹۹ درصد سال من هیچ استفاده‌ی دیگری از یک فیلم تمام‌عیار کیفیت بالابر روی آیفونم ندارم، مشکل اینجاست که من فراموش می‌کنم زمانی که کارم با آنها تمام می‌شود این فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی را بر روی آیفونم حذف کنم و این‌یک مشکل بزرگی است. با توجه به اینکه یک فیلم دو ساعته HD می‌تواند ۳٫۵ گیگابایت از فضا را بگیرد. بنابراین به برنامه فیلم‌ها بروید و دکمه Edit در گوشه سمت راست را بزنید، ضربدر کوچکی در کنار هر ویدئو در برنامه ظاهر خواهد شد، با زدن delete هر فیلمی را که نمی‌خواهید حذف کنید.

همین کار را برای کتاب‌ها و مجلات موجود در iBook نیز انجام دهید، بله، بسیاری از کتاب‌ها کمتر از ۱ مگابایت فضا را اشغال می‌کنند اما این در صورتی است که کتاب الکترونیکی متن معمولی باشد درحالی‌که بسیاری از کتاب‌های الکترونیکی امروزه دارای گرافیک‌های فانتزی یا حتی فیلم‌های جدا به همراه خود هستند. به‌ویژه کتاب‌های مرجع که از این نوع هستند، بنابراین به قسمت iBook بروید دکمه select را بزنید سپس هر کتابی را که نمی‌خواهید با زدن delete حذف کنید.

نکته مهم درباره فیلم‌ها و کتاب‌ها این است که شما می‌توانید آنها را فقط با زدن یک دکمه دوباره دانلود کنید.

3- تنها ذخیره تصاویرHDR

ذخیره تصاویرHDR

همه می‌دانند که تصاویر مقدار زیادی از فضا را بر روی گوشی‌ها می‌گیرند. بنابراین بهتر است که همیشه به برنامه عکس‌ها رفته و تصاویر قدیمی‌تر و بلااستفاده را حذف کنید. اما چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که بسیاری از عکس‌های جدید آنها در هر زمان، درواقع با عنوان دو عکس ذخیره‌شده، نه یکی، این بدین معنی است که حافظه شمارا دو بار گرفته است.

دلیل این کار این است که آیفون اجازه گرفتن تصاویر HDR (گرفتن سه تصویر با سه نوردهی مختلف و سپس ترکیب‌شده در یک تصویر با بهترین کیفیت) را می‌دهد. اما زمانی که شما عکس HDR می‌گیرید، تصویر اصلی غیر HDR نیز ذخیره‌شده است، ازاین‌رو، دو عکس‌دارید. برای غیرفعال کردن ذخیره‌سازی تصاویر اصلی (و اگر شما تنها کسی هستید که بهترین تصویربرداری را انجام می‌دهد، دلیل کمی وجود دارد که تصاویر غیر HDR را ذخیره کنید). به قسمت تنظیمات و سپس دوربین بروید و تیک گزینه ” Keep Normal Photo ” را بردارید.

4- برنامه Newsstand را بررسی کنید

برنامه Newsstand

این‌یکی به‌تازگی برای خود من اتفاق افتاده،newsstand پوشه اختصاصی اپل است که شامل تمام اشتراک‌های مجله دیجیتالی خودش است. برخی مجلات تنها دو یا سه موضوع اخیر را ذخیره می‌کنند، به‌طوری که موضوعات قدیمی ندارند تا در حافظه آیفونتان ذخیره شود. اما من چند تا از روزنامه‌ها و مجلات را پیدا کردم که همه‌چیز را برای همیشه ذخیره می‌کنند من تصمیم گرفتم بجای حذف مقالات و مجله‌ها خود برنامه newsstand رو با روشی که قبلاً در قسمت اول ذکر شد حذف کنم.

5- تنظیم خودکار حذف پیام‌ها

تنظیم خودکار حذف پیام‌ها

تاریخچه‌ی پیام‌های شما می‌تواند تا ۱ گیگابایت از فضا را بگیرد. به‌خصوص اگر شما از طریق متن، ارسال یا دریافت تصاویر را انجام دهید. در iOS 8 تنظیمات جدیدی وجود دارد که شما می‌توانید به‌صورت خودکار پیام‌های قدیمی‌تر را حذف کنید. برای فعال‌سازی آن به قسمت تنظیمات> پیام‌ها و سپس گزینه تحت عنوان ” Keep Messages ” بروید و آن را روی ۳۰ روز تا ۱ سال تنظیم کنید. همچنین مطمئن شوید که پیام‌های صوتی و تصویری شما کمتر از ۲ دقیقه به پایان برسد.

شما همچنین می‌توانید کل پیام‌های شخصی خود را حذف کنید، از طریق باز کردن برنامه پیام‌ها سپس کشیدن به سمت چپ و حذف کردن آن. فقط مطمئن شوید که هرگونه عکسی که می‌خواهید به‌طور دائم نگهداری کنید را قبلاً ذخیره کرده باشید.

6- حذف پیام‌های صوتی

حذف پیام‌های صوتی

این روش یکی از آخرین راه‌های تخلیه فضا است که برای بسیاری از مردم اتفاق نمی‌افتد. بااین‌حال اگر شما پست‌های صوتی و ذخیره‌شده بر روی گوشی خود را پاک نکنید به‌سرعت مقدار زیادی از فضا را می‌گیرند. البته اگر شما فقط یک یا دو پیام‌دارید زیاد مهم نیست ، برای حذف پست‌های صوتی و تصویری شخصی‌تان به برنامه تلفن رفته و دکمه Voicemail را بزنید، پست صوتی که می‌خواهید حذف کنید را پیدا کنید و در سمت چپ دکمه حذف قرمزرنگ را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید