آموزش, پزشکی

چگونه فشار خون پایین را در خانه درمان کنیم

click2all

چگونه فشار خون پایین را در خانه درمان کنیم

چگونه فشار خون پایین را در خانه درمان کنیم :

فشار خون پایین ممکن است به اندازه فشار خون بالا نگران کننده نباشد ، اما اگر به طور مداوم فشار خون پایین دارید ، باید به دنبال علل و درمان آن باشید. مصرف برخی از داروهای خاص، عفونت های شدید ، کمبودهای تغذیه ای ، استراحت طولانی مدت در رختخواب ، افت حجم خون و مشکلات قلبی از دلایل اصلی فشار خون پایین هستند.

 

چند راه درمانی که می تواند به شما در بهبود فشار خون شما کمک کند:

چند راه درمانی که می تواند به شما در بهبود فشار خون شما کمک کند:
  1. نوشیدن آب:

 هر زمان که علائم فشار خون پایین دارید ، باید مقداری آب بنوشید. آب حجم خون را افزایش می دهد ، که می تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون پایین کمک کند.

  1. وعده های غذایی مکرر و کوچک بخورید:

 اگر فردی هستید که بیش از حد فشار خونتان پایین می آید، بنابراین به جای خوردن وعده های غذایی کمتر و اندازه زیاد، لازم است وعده های غذایی کوچک و مکرر بخورید. وعده های غذایی کوچکتر می توانند از افت فشار خون که همراه با خوردن غذاهای زیاد و سنگین است جلوگیری کنند.

  1. علائم را به خوبی بشناسید:

 احساس سبکی سر، سرگیجه ، غش ، درد قفسه سینه ، تاری دید ، افزایش تشنگی و حالت تهوع علائم فشار خون پایین است. از این علائم آگاه باشید تا بتوانید در هنگام فشار خون کم ، اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

  1. مقداری نمک بخورید:

وقتی علائم فشار خون کم دارید ، می توانید مقداری نمک مصرف کنید. همچنین ، افراد با فشار خون پایین برای حفظ فشار خون طبیعی باید کمی نمک بیشتری مصرف کنند.

  1. حالت پاها در هنگام نشستن:

 هر زمان که علائم فشار خون پایین را شروع می شود ، کافی است پاهای خود را روی هم بیندازید و بنشینید. این می تواند در افزایش فشار خون کمک کند.

  1. از تغییر وضعیت ناگهانی خودداری کنید:

 اگر مستعد خطرات فشار خون پایین هستید ، باید از تغییرات ناگهانی در موقعیت مانند نشستن یا ایستادن ناگهانی خودداری کنید. این می تواند احساس سبکی و سرگیجه ایجاد کند. در صورت تغییر ناگهانی در وضعیت بدن ، ممکن است قلب نتواند خون را به سرعت کافی در بدن پمپاژ کند ، و این همان چیزی است که باعث ایجاد علائم فوق می شود.

  1. از مصرف الکل خودداری کنید:

افرادی که فشار خون پایین دارند باید از مصرف الکل خودداری کنند زیرا این امر می تواند فشار خون را کاهش دهد.

  1. جوراب های فشرده سازی را بپوشید :

 یکی از راه های احتمالی برای کمک به درمان فشار خون پایین و عوارض آن ، پوشیدن جوراب های فشرده سازی است ، آنها به فشرده سازی رگ های خونی کمک می کنند و این باعث می شود خون راحتتر در پاها حرکت کند. علاوه بر این جوراب های فشرده سازی اغلب برای واریس و سایر مشکلات گردش خون در پاها توصیه می شود. با فشردن پاها ، از تجمع مایعات و خون در پا جلوگیری می کنند. این به از بین بردن فشار و تورم احتمالی کمک می کند. برای افرادی که تمام روز روی پای خود قرار دارند ، جوراب های فشرده سازی می توانند در کاهش درد و تورم بسیار مفید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید